

23-12-2014 - Bagergue - Cap dera Sèrra









21-12-2014
La nostra intenció era anar a pujar el corredor central al Puigpedros de Lanos, pujant per la Coma d’En Garcia, però des del coll de Puymorens ens va semblar que la cosa estava molt pelada i la neu per esquiar massa amunt.
Un canvi de plans ràpid i direcció Andorra ens va semblar que el Roc Mele, tot i no haver-hi molta neu, podia ser una bona opció.
Deixant el cotxe al primer revolt de dretes direcció l’Hospitalet près Andorre, baixem cap al riu el creuem i anem remuntant la pala direcció el Cap de la Cometa del Forn, seguint les traces ja existents. Fem aquest cim i ens dirigim cap al Roc Mele, veien que a partir de la cota 2700 hi ha plogut els darrers dies i la neu esta totalment gelada, deixem esquis i pugem al cim amb grampons, tornem al Cap de la Cometa del Forn i baixem buscant no haver de remar a els plans de baix i passem per un estany i per bona neu arribem de nou al riu i amb els esquis a l’esquena fins el cotxe.
Des del cim es veu que a totes les muntanyes dels voltants hi ha neu, Nèrassol, coma d’Or, Pic de la Mina, Pic de Pedrons, Serrera....el problema es que a les parts més baixes no n’hi ha gaire.
Autor: Jordi Aspresxtrem
