13-04-2019 - Volta per Marimanha
14-04-2019 - Naguille
13-04-2019

Dissabte 13/04/2019: Sortim de la boca nord del túnel de Bielsa passades les 9:30h, força fred però cel totalment serè, dubtem si posar grampons però veiem que la neu no està massa glaçada i sortim amb esquís amb ganivetes i anem prou bé. Quan ens comença a tocar el sol la calor es fa notar de seguida. Veiem el recorregut del Pic de Garlitz amb la neu molt justeta, així que decidim anar al Pic de Bateillence (2.604 m) i aprofitar la bona neu que s’hi intueix. Acabem anant una mica per sobre del que indica la ressenya que hem vist al llibre d'en García-Dihinx, la qual cosa ens obliga a fer un flanqueig una mica expo abans de la pala final. Arribem al coll, traiem esquís i assolim el cim a peu (ens adonem que no calia un cop a dalt). Passem una bona estona al cim amb vistes de primera. Tota la baixada del cim al cotxe amb neu excel·lent, en general neu dura/primavera, a vegades amb una capeta de pols a sobre. Una delícia!

A la tarda una passejada per la vall de Pineta i una sessió de ioga al jardí de La Casa de Pineta ens ajuden a refer-nos.

Diumenge 14/04/2019: Anem a la vall de Chisagüés, un cop a la Borda Bruned veiem poca neu al recorregut per anar al Chinipro, així que canviem de plans i tornem a la boca nord del túnel de Bielsa i enfilem les pales per anar al Pic des Aiguillettes (2.517 m). Molt tapat a la vessant nord de la divisòria, però no fa gaire fred, plou feblement a estones. Un cop al coll, apareix el vent. Fem cim sense esquís, ens hi estem el temps just per fer una foto i que el vent no ens glaci. Primeres pales amb neu humida molt pesada que s’enganxa de mala manera... cremen els quàdriceps! A mitja baixada la cosa millora i arribem al cotxe amb bones sensacions.