10-06-2018 - Foquejada a Arcalis
15-07-2018 - ANETO 15 juliol
16-06-2018

Primer de tot, vull donar les grcies a la Carme, la Teresa i el David per acompanyar-me en aquesta 50 ascensi a l'Aneto, alguns de vosaltres ja haureu guardat els esqus fa un bon grapat de dies i us heu esperat per fer el cim tots junts.
I s'ha de dir que les condicions no eren gens fcils per anar-hi, s'havia de tenir molta moral i moltes ganes d'esquiar. Aquest any a causa de la quantitat de neu (desgla) i les pluges d'aquestes ltimes setmanes feia impossible poder pujar amb el cotxe fins a La Besurta (1920 mts.) punt de sortida habitual en aquestes dates. Ara hem de deixar el cotxe a l'aparcament que hi ha per sota de Los Llanos del Hospital (1720 mts.).
A les 3 de la matinada sona el despertador al poble de Sesu i en 35 minuts ja estem tots 4 al cotxe per pujar fins a l'aparcament de Los Llanos. Quan passen uns minuts de les 4.30 sortim de l'aparcament (1720 mts.) i seguim la pista fins a arribar un centenar de metres abans del Pla d'Estanys on ja baixa aigua per tot arreu, al venir amb vambes i portar mitjons de recanvi a la motxilla, no ho dubtem i pel ben mig de l'aigua, s impossible intentar passar pel Pla d'Estanys per la quantitat d'aigua, per tant hem d'anar a buscar el GR que va des de Los Llanos fins a La Besurta, un cop l'agafem continuem fins a arribar a La Besurta (1920 mts.)
Continuem direcci al Pla d'Aigualluts (2010 mts.), desprs de travessar tot el Pla, agafem el cam direcci a la Vall de Barrancs. Quan arribem a la cota 2200 ja veiem que s el lloc adequat per fer el canvi de vambes a les botes d'esqu i posar les pells per continuar amb esqus. Aquests primers metres sn una mica emprenyadors per qu les pluges d'aquests ltims dies ha deixat uns grans canalons a la neu (per on circulava l'aigua) i fa la pujada una mica molesta, per tot s'acaba a l'arribar a la cota 2500, on l'aigua ha passat a ser neu i ens trobem amb una superfcie molt llisa i amb una molt bona neu per pujar, i per baixar...............
Continuem fins al Coll de Corones (3173 mts.) on fem una petita parada per beure i menjar una mica, continuem i superem les inclinades pendents desprs del Coll de Corones, deixem els esqus abans dels ltims metres per arribar a l'avant cim els quals pugem amb grampons. Avui no hi ha massa gent per la zona, aix de deixar el cotxe tant abaix, ha desmotivat molta gent. Ens ajuntem els 4 a l'avant cim i la Teresa ens comenta que no est al 100 x 100 per passar avui (s'habia de grimpar amb els grampons) i per fer un pas perills com aquest (que no difcil, s'ha de diferenciar molt b amb un Pas difcill o perills. Aquest Pas sense caiguda mortal no seria el mateix, per aix no s'ha de forar mai a ning quan el nivell de perillositat s elevat i la persona que ha de travessar no s'ho veu) has d'estar totalment convenut i amb la ment lliure. Per per nosaltres s com si hagussim pujat els 4. Les fotos de rigor al cim de l'Aneto (3404 mts.) amb el dibuix de la Teresa i revisat per l'nia.
Tornem al lloc on hem deixat els esqus i desprs de beure i menjar una mica iniciem un descens gloris, ni en els millors dels somnis podem preveure aix, molta neu i amb base dura, per la part superior ja s'ha desfet i queda una "moquette" impressionant, a mesura que baixem est una mica ms pessada per podem gaudir igualment. Per sort el tram inferior on l'aigua havia fet aquells canalons ara el sol s'ha encarregat de desfer aquesta neu i ens permet baixar sense patir tant com pensvem quan hem pujat. Ara podem exahurir una mica ms i arribem fins a la cota 2150 mts. i sense fer cap ratllada a l'esqu.
Continuem fins al Pla d'Aigualluts amb les botes, a l'arribar aqu i aprofitant el canvi de botes per vambes posem els peus en remull a les fredes aiges del riu sera. Ara noms ens queda baixar fins a La Besurta i els 4 kilmetres per anar a buscar el cotxe a l'aparcament per sota de Los Llanos de l'hospital.

Desnivell: 1970 mts.

Recorregut: 28,2 Km.

Horari: 13h, 2m.

Totes les fotos a https://josepmariamoya.blogspot.com

Autor: Josep Maria Moy

No es poden afegir nous comentaris