27-11-2016 - Pels voltans del Pas de la Casa
27-11-2016 - prepirineu
27-11-2016

Els locals durant la setmana ja han esquiat i amb bones condicions per les pales de l'entorn de l'estació de Boí-Taüll. Amb la nevada d'ahir, que deixa més de 40 mm a l'estació automàtica, 120 cm de gruix de neu i la previsió de bon temps, ens desplacem a la vall de Boí.

A les 9h a l'aparcament trobem força gent preparant-se per sortir. Hem trobat la carretera gelada i fa rasca. Enfilem pel barranc de Collbirrós fins al coll entre el Bony de la Redona i la carena de Raspes Roies. Primer descens cap a les cometes de Moró, per una paleta fonda a l'abric del vent. Pells i ara remuntem la Passada i Tuc de Moró. Enlloc d'iniciar el descens des de el cim, desfem el llom sud fins que trobem la bona pala per entrar cap a Llevata. Gran encert doncs trobem polsarraca de qualitat. Creuem el barranc de Llevata i ara enfilem cap el Tossal de Paiasso pel seu circ nord-oest. L'entrada de núvols ens redueixen la visibilitat però sense problemes arribem el cim. Els núvols es retiren i amb visibilitat decidim baixar per la cara oest. Descens de luxe i en solitari! Tornem a creuar el barranc de Llevata i prenem la traça dels Insaciables que també han vingut a empatxar-se de pols. Passem per la Bassa, els estanyets de Llevata, guanyem altre cop la passada de Moró (amb els darrers metres molt gelats) i fins el Cap de les Raspes Roies. Darrer descens cap al nord, amb força traces de la gent que ha esquiat durant el dia. Nosaltres som els darrers però encara trobem raconets de bona polseta i fins l'aparcament, només queda el nostre cotxe. ;-)

Montse+Carles (que ha fet les fotos com sempre tant xules)

Pujant a Colbirrós

Pujant a Collbirrós - mirada enrere

Descens a les cometes de Moró

Descens a Llevata

Descens a LLevata

Plans abans de baixar al barranc de Llevata