20-02-2016 - Circular Pedrons i Mina
20-02-2016 - Pic d'Alba des de Tubs
20-02-2016

Circular al Coma d’Or
Sortim del Coll de Puimorens amb dubtes de si anar cap al sector de la Mina, Pedrons o anar cap a la Coma d’en Garcia. Per no repetir zona i com que es veu la Coma d’en Garcia més bé del que ens pensàvem ens decantem per aquesta opció. Sortim amb els esquis als peus des de el Coll pujant pel vesant dret amb neu continua fins a la Portella de la Coma d’en Garcia. Flanqueig cap a la Portella de Cortal Rossó (sobre l’estany de Coma d’Or) justet de neu i remuntem direcció al Coma d’Or. Aquesta part està bastant ventada i justeta de neu sobretot pensant en la baixada, ens hem de treure els esquís en un tram d’uns 50 m després del primer repetxó, però a dalt ja hi ha una mica més de neu i arribem al cim amb els esquis. Com que la baixada fins a la Portella de Cortal Rossó està una mica justa de neu, decidim baixar pel costat est del Coma d’Or i anar en direcció a l’Estany de Lanós i voltar per la Portella de Lanós. La primera pala amb neu pols prou acceptable, després un tram de neu regelada i crosta malparida. Girem a la dreta baixant un tram del Rec de Fé, passem per sota el Pic de Cortal Rossó i sense perdre gaire alçada anem a sortir al Rec de la Portella de Lanós que ens portarà a la mateixa Portella. Aquest tram hem suat de valent, neu molt transformada i pans de neu sota les pells. Arribats a la Portella, sense treure pells baixem un tram i de seguida anem flanquejant per sota el Cap de Llosada , en un tram d’uns 100 m ens hem de treure els esquis però sense més problemes enfilem cap a l’Estany de Coma d’Or i la Portella de Cortal Rossó. Aquí retrobem el camí d’anada, flanqueig fins a la Portella de la Coma d’en Garcia i ràpida baixada fins al Coll de Puimorens que s’ens ha fet tard.