03-03-2013 - Tossa Plana de Lles
02-03-2013 - Cap de la Pala del Port
03-03-2013

Anem cap a les valls de Louron altre cop!
Sortim del poble d'Ens, proper a Saint Lary Soulan.
És un poble tranquil i petit amb poc lloc per aparcar però amb un munt de cotxes carregats amb esquís i raquetes!! sense saber-ho hem anat a parar al què sembla el bastiments de la zona!
Enfilem pels pendents (molt traçats) de sobre el poble amb tendència a l'esquerra i arribem al Cap de Laubère (2213m), aquí és on arriba la majoria de la gent.
Veiem unes traces que van direcció a la valleta que dóna accés al Pic de Thou, les seguim... bufff!! un flanqueig expo que ressegueix el suposat camí d'estiu. Hi ha dues traces, unes que flanquegen temeràriament i les altres que, veient el marron, baixen per anar a buscar el fons de vall. Nosaltres decidim no perdre altura i anar fent l'indi pel flanqueig.
Quan arribem al fons de vall l'itinerari ja canvia, passem pel costat dels Lacs de Consaterre i anem guanyant altura cap al coll i després el cim.
Molt bones vistes sobre el Lustou, Sarrouyes, Batua, Néouvielle... És un bon mirador.
Per baixar desfem el camí.
Neu ventada a quasi totes les vessants amb algun raconet de neu pols (cara N).
Marc i Clàudia

El poble d'Ens i part de la pujada darrere

Sortint del poble

El cartell que ens indica que hi pot haver gos muntanya del Pirineu (estiu) el millor guarda per un remat

Pujant entre mig de les traces